شرح وظایف :
- مطالعه و بررسی به منظور پیشنهاد منابع جدید و بازنگری منابع درآمد با همکاری امور مالی.
- صدور دستورالعمل های لازم به منظور ایجاد تعرفه های مصوب عوارض و ارائه روشهای تازه برای گردش امور وصول عوارض جاری شهروندان.
- اتخاذ تدابیر لازم بمنظور استیفای حقوق شهرداری.
- بحیطه وصول درآوردن بدهی معوقه مودیان.
- بررسی و پیگیری لازم در خصوص مشکلات و معضلات درآمدهای شهرداری.
- وصول درآمدها و ثبت اقلام درآمدی در دفاتر مالی شهرداری.
- وصول تمام درآمد واحدهای مختلف شهرداری.
- جمع آوری اطلاعات دقیق از طلب های شهرداری، ادارات، ارگان ها، پیمانکاران، اشخاص حقیقی و حقوقی (مسکن، ساخت و سازها، کسبه) جرایم کمیسیون ۱۰۰، ماده ۷۷ و ….
- جمع آوری اطلاعات مریوط به پیش بینی هر درآمد و میزان وصولی آن.
- شناسایی بدهی ادارات و ارگانها.
- بررسی صدور مجوزهای شهرداری (پروانه ساختمانی و …) و امتیازهای شهرداری.
- شناسایی درآمد های معوقه شهرداری.
- برنامه ریزی به منظور مطالعه و پیشنهاد منابع جدید و بازنگری منابع درآمدی.
- اقدام لازم به منظور تهیه دفترچه عوارض محلی.
- برنامه ریزی و اقدام لازم به منظور وصول تعرفه مصوب درآمد و عوارض شهرداری.
- نظارت برجذب وصول عوارض و درآمد های وصولی و اتخاذ تدابیر لازم برای جذب و وصول کامل و به موقع آن ها.
- نظارت بر عملکرد کمیسیون های مرتبط با شهرداری برای جذب عوارض و درآمد های مرتبط
- ارائه راهکارهای اجرایی و کاربردی در خصوص وصول هر یک از کدهای درآمدی.
- شرکت فعال در جلسات و کمیسیونهایی که شهرداری تعیین می کند.
- تنظیم و ارائه گزارش از فعالیتها و مشکلات واحد مربوطه به مدیریت
- انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که در حدود وظایف ارجاع میگردد.
- تقسیط و دریافت چک جهت کلیه عوارضات.
- اخذ چک های ضمانتی جهت صورتجلسات توافقی فی مابین مودی و شهرداری و ثبت در دفاتر اسناد دریافتی
- ارسال چکهای دریافتی به بانک و پیگیری در وصول آن.
- پیگیری چکهای برگشتی و اقدام در وصول آن.
- صدورفیش های درآمدی کلیه عوارضات دوایر مختلف شهرداری
- ثبت کلیه چکهای دریافتی در سیستم نرم افزار و صدور گزارشات مربوطه و همزمان ثبت در دفاتر اسناد دریافتی