شرح وظایف کارشناس فرهنگی واجتماعی
۱- توانایی تجزیه و تحلیل نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهر و شناخت ویژگی های فرهنگی و اجتماعی مناطق و محلات شهری .
۲- اطلاع و دسترسی به آخرین آمار و اطلاعات فرهنگی و اجتماعی شهر مانند آمار جمعیتی و سرانه های فرهنگی و اجتماعی شهر.
۳- آشنایی با ضرورت های توسعه پایدار شهری.
۴- برنامه ریزی در جهت توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی شهروندان به منظور رساندن سرانه های فرهنگی و اجتماعی به حد استاندارد.
۵- تعیین اهداف، سیاستها و تعیین راهبردها و خط مشیهای مربوط به امور اجتماعی و فرهنگی شهر .
۶- انجام مطالعات و بررسی های لازم در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری در جهت ارائه طرحها و برنامههای مورد نیاز برای توسعه فرهنگی .
۷- انجام اقدامات لازم در جهت اداره بهینه اماکن فرهنگی ، ورزشی، مذهبی و آموزشی همچون فرهنگسراها، کتابخانه ها، خانه های فرهنگی، سینما و…
۸- توانمند سازی و ترغیب جوانان و نوجوانان در عرصه مشارکت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی.
۹- تلاش در جهت حفظ و نگهداری از آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگ و گردشگری.
۱۰-همکاری و حمایت از سازمانهای غیر دولتی و جلب مشارکت آنها در راستای اهداف و وظایف شهرداری.
۱۱- برنامه ریزی و نظارت در طرحهای مناسب گردشگری در قالب نظام جامع گردشگری شهر برای ایجاد و ساماندهی فضای مناسب گردشگری.
۱۲- انجام مطالعات و بررسی لازم در خصوص توجیه فرهنگی و اجتماعی پروژه های شهرداری .
۱۳- تعیین وظایف و حدود مسئولیت و اختیارات واحدهای تابعه و صدور دستورات لازم به منظور هماهنگ نمودن فعالیت های واحدهای تحت سرپرستی .
۱۴-مطالعه وبررسی زمینه های احیای میراث فرهنگی ،ملی وقومی.
۱۵- نیاز سنجی،برنامه ریزی ومدیریت برنامه های فرهنگی،تفریحی کارکنان شهرداری.
۱۶- سیاست گذاری توسعه ورزش های همگانی با رویکرد های محوری.
۱۷- اهتمام به ترویج ارزش های دینی و اخلاقی و نهادینه کردن فرهنگ وروحیه انقلابی.
۱۸- انجام سایروظایف محوله از سوی مقام مافوق.