طرح نهضت ملی مسکن در ۸۱ شهر استان فارس در حال اجراست

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تعاریف
  4. chevron_right
  5. طرح نهضت ملی مسکن در ۸۱ شهر استان فارس در حال اجراست

محمد رسول پروری یکشنبه بیان کرد : ۲۵ شهر جنوب فارس با استقبال از طرح های ملی مسکن شاخصی کم نظیر در کشور ثبت کردند ، برای  ۲ هزار و ۱۴۴ واحد مسکونی در شهرهای جنوب فارس و برای ۳ هزار و ۵۷ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن در سایر شهرهای استان فارس زمین مناسب تامین شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: در مجموع برای ساخت ۵ هزار و ۲۰۱ واحد مسکن ملی در فارس و جنوب این استان زمین مناسب تامین شده است ، طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرهای فارس به زیر سقف رسیده و در برخی شهرها نیز در مرحله فونداسیون و زیر ساخت است.

پروری ادامه داد: شهرهای اوز ، خنج ، گله دار ، لار ، لامرد ، گراش و عماد شهر در جنوب استان فارس پیشتاز در اجرای طرح ملی مسکن هستند و زمین مناسب برای واحدهای مسکونی در این شهرها تامین شده است ، برخی از واحد های مسکونی در این شهرها در حال اجرای سقف طبقه دوم است و کار اسکلت بندی و اجرای زیر ساخت در سایر شهرهای یاد شده آغاز شده است.

وی همچنین به آورده متقاضیان در شهرهای استان برای تامین اعتبارات طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: شهرهای اقلید ، نورآباد ، نی ریز ، آباده ، ارسنجان ، بوانات ، داراب ، کازرون ، اردکان ، حاجی آباد ، فراشبند ، فیروزآباد ، کارزین ، امام شهر ، خرامه ، شیراز ، فسا آورده قابل توجه داشته اند.

پروری ادامه داد : در مجموع ۴ هزار و ۳۹۴ متقاضی در شهرهای استان فارس آورده خود را واریز کرده اند که بیش از ۴ هزار ۳۵۰ متقاضی بیش از ۴۰۰ میلیون ریال آورده داشته اند.

طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم کلید خورده است و بر اساس آن طی چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی در شهرهای کشور ساخته می شود ، متقاضیان در این طرح باید چهار شرط تأهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب را در حوزه مسکن، داشته باشند.

بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن نیز ، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. افرادی که ملک خصوصی داشته باشند نمی‌توانند از مزایای نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند،  تمام تجارب طرح‌های حمایتی قبل که توسط دولت انجام شده در این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مجدداً اگر کمبود و ایرادی وجود داشته، تکرار نشود و چنانچه نکات مثبتی دارند در اجرای طرح جدید تقویت شوند.

فهرست