عاشورایی ترین شهید قیروکارزین سردار شهید عباس انصاری

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. عاشورایی ترین شهید قیروکارزین سردار شهید عباس انصاری

با آغاز جنگ تحمیلی عباس به جبهه رفت و در عملیات پیروزمندانه فتح المبین ایفای نقش کرد و در همان عملیات مجروح شد . او پس از شرکت در چندین عملیات سرانجام در مهر ماه ۱۳۶۳ به شهادت رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی کارزین  شهید عباس انصاری در هشتم فروردین ماه ۱۳۳۷ در روستای نصیرآباد شهرستان قیروکارزین استان فارس دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدائی را در روستا به اتمام رساند و تحصیلات راهنمائی را در شهر قیر سپری نمود. سپس برای ادامه تحصیل به فیروزآباد عزیمت نمود و پس از طی مراحل متوسطه موفق به اخذ دیپلم گردید .

 

در بحبوحه شکوفایی انقلاب اسلامی در راهپیمایی هایی که بر علیه رژیم طاغوت انجام می گرفت عباس از جمله کسانی بود که در صفوف اول راهپیمایی حضور داشت و نیز از جمله کسانی بود که راهپیمایی را هدایت می کرد و اعلامیه های رهبر انقلاب و کتب مذهبی را بین اهالی پخش می نمود . بعد از آن که انقلاب اسلامی به رهبری قائد اعظم امام امت به پیروزی رسید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد به عضویت سپاه در آمد مدتی در این پست فعالانه خدمت نمود . با آغاز جنگ تحمیلی عباس برای اولین بار راهی جبهه ی نبرد شد که به مدت سه ماه در جبهه حضور داشت و سپس به محل بازگشت .

 

پس از مدتی مجدد به جبهه رفت و در عملیات پیروزمندانه فتح المبین ایفای نقش کرد. او در این عملیات از ناحیه دو دست مجروح شد مجبورا به روستا برگشت و پس از بهبودی نسبی مجدد به سوی جبهه ی نبرد شتافت و در تیپ امام سجاد مشغول خدمت گردید.

مروری بر زندگی نامه شهید عباس انصاری

وی در وصیت نامه خود می نویسد:

همه مى‌گفتیم اى کاش بودیم در روز عاشورا کمک مى‌کردیم به امام حسین(ع) حال که هر روز ما عاشورا و هر سرزمین ما کربلاست و نداى فرزند برومند حسین(ع) خمینى عزیز لبیک بگوییم و در تداوم انقلاب کمک کنیم. روز امتحان است بیایید با خداى خود پیمان ببندیم. گذشته‌هاى خود را زیر پا بگذاریم و از خداوند طلب آمرزش کنیم و مسلمان‌ وار قرآن بدست با اسلحه جهاد کنیم بر علیه کفر «فقاتلوا ائمه الکفر» (توبه ۱۲)بکشید سردمداران کفر را، نابود کنید منافقان داخلى و خارجى را و امام را یارى کنیم.

و پس از تلاش های پیگیر و خدمت های بی نظیر در تیپ المهدی رفت و در واحد اطلاعات و عملیات آن تیپ مشغول به کار شد او در این موقع بود که به خاطر لیاقت ها و شجاعتی که داشت به معاونت اطلاعات و عملیات این تیپ برگزیده شد و در عملیات والفجر دو شرکت کرد و برای دومین بار به طور شدید مجروح گردید پس از مدتی در بیمارستان بود به مدت یک ماه استراحت نمود. باز در حالی که هنوز خوب نشده بود به جبهه رفت همچنان در پست قبلی خود مشغول به فعالیت گردید تا جمعی که از برادران برای طرح عملیات والفجر سه در شب عاشورای حسینی جهت شناسایی از وضعیت دشمن بعثی صهیونیستی به شناسایی رفت و سرانجام در ۲۴ مهر ماه ۱۳۶۲ به فیض شهادت نائل آمد و به خیل عاشقان حسین ( ع ) پیوست. پیکر پاکش در روز ۲۴ آبان ماه ۱۳۶۳ در میان سیل خروشان امت حزب الله و همیشه در صحنه قیروکارزین تشییع و در گلزار شهدای شهر کارزین به خاک سپرده شد.

 

فهرست