مدیر کانون فرهنگی هنری «بشارت» شهر کارزین خبر داد: راه اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه» و اجرای مسابقه «مطهر» همزمان با ماه محرم

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. مدیر کانون فرهنگی هنری «بشارت» شهر کارزین خبر داد: راه اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه» و اجرای مسابقه «مطهر» همزمان با ماه محرم

مصطفی جعفری» ضمن تشریح برنامه های ایام محرم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: مسابقه «مطهر» از سوی ستاد برگزاری برنامه های فرهنگی مسجد «جامع شهید مطهری» کارزین با محوریت کانون فرهنگی هنری «بشارت» و در ابتکاری نو در فضای مجازی اجرا می شود که همزمان با ماه محرم به طرح سئوال با این موضوع می پردازد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «بشارت» مسجد جامع «شهید مطهری» شهر کارزین با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه تاکید کرد:  شیوع ویروس کرونا، وضعیت فعلی جامعه و اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی از اهداف برگزاری مسابقه «مطهر» است که هر شب ساعت ۲۲ با طرح سه سئوال از کتاب «حماسه حسینی» و ارسال پاسخ در فضای مجازی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به راه اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه»، گفت: با توجه به اهمیت برپایی مراسم عزادارای با محوریت کودکان و نوجوانان و اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا برخی محدودیت ها مانع برگزاری مراسم جمعی ویژه این قشر شده است، پویش «هر خانه یک حسینیه» راه اندازی شد.

جعفری افزود: در قالب این پویش کودکان و نوجوانان دختر نقاشی های خود را با موضوع محرم و کودکان و نوجوانان پسر نوحه خوانی ها و عزاداری های خود را تصویر سازی و ارسال می کنند که در کانال مسجد با ذکر نام تهیه کننده نمایش داده می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری «بشارت» شهر کارزین همچنین یادآور شد: مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محل مسجد «جامع شهید مطهری» کارزین برگزار شد.

فهرست