نشست شهردار کارزین با رئیس و مهندسین ناظر و طراح نظام مهندسی شهرستان قیر و کازرین

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. نشست شهردار کارزین با رئیس و مهندسین ناظر و طراح نظام مهندسی شهرستان قیر و کازرین

نشست شهردار کارزین با رئیس و مهندسین ناظر و طراح نظام مهندسی شهرستان قیر و کازرین

به مناسبت ۵ دی “سالروز زلزله بم”روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کارزین؛ مراسم بزرگداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، روز دوشنبه پنجم دی ماه ۱۴۰۱ با حضور مهندس سالاری شهردار کارزین، آقای ایزدی نماینده شورای اسلامی شهر و مهندس مهر آفرین رئیس نظام مهندسی شهرستان قیرو کارین و همچنین مهندسین ناظر و طراح نظام مهندسی در شهرداری کارزین برگزار شد.

شهردار کارزین در نشست تعاملی بزرگداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله بیان داشت، در راستای  یادآوری و بزرگداشت و جلب نظر و توجه به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصاً تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

مهندس سالاری شهردار کارزین بیان داشت: بی تردید شناخت پدیده زلزله و سایر سوانح طبیعی و ارائه الگولهای مناسب برای رفتار جمعی و فردی مردم در قبل، حین و بعد از این سوانح می تواند از اثرات مخرب آنها بکاهد. وی با بیان این که قرار گرفتن شهرستان قیر و کارزین در محمدوده زلزله خیزی با ضریب خطر بالا و با توجه به حوادث روی داده و درگذشت بیش از ۵ هزار نفر در منطقه قیر و کارزین به دلیل زلزله و آمادگی و رعایت اصول و مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها، جهت کاهش آسیب ها و خسارات، افزایش ایمنی و تاب آوری اجتماعی، بهینه سازی ساخت و ساز و بافت شهری، حل مشکلات و نارسایی های موجود در بافت‌های قدیمی و ناکارآمد شهر ضروری دانست.

مهندس سالاری، شهردار کارزین با بیان این که شهر کازرین ظرفیت بالای ساخت و ساز در حوزه تجاری و  در شهرک جدید اندیشه دارد، بیان کرد تا ضوابط طراحی سیما، و شهرسازی در این شهرک با همکاری طرفین اجرایی شود.

 رئیس نظام مهندسی با بیان این که مهندسین در راستای رسالت خود و تعهد به اخلاق حرفه ای می باید تمامی توان و اهتمام خود را در زمینه کنترل و نظارت داشته باشند و در شکل گیری شکل گیری شهر ایمن نقش موثر داشته باشند.

 آقای ایزدی عضو شورای اسلامی شهر بر همکاری دوطرفه میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان به دلیل جایگاه و نقش هر دو ارگان در ساخت و ساز و نوع ارتباط با شهروندان تاکید کردند. وی خواستار بهبود وضعیت ساخت و سازها در سطح شهراز نظر زیباسازی و سیمای شهری و رعایت مقررات ملی ساختمان و مهم‌تر از همه، تکریم ارباب رجوع شدند.

در این نشست تعاملی بر موضوعات نظیر کنترل و رعایت آیین نامه ها و فرآیند الکترونیکی شدن خدمات صدور پروانه ساختمانی، بهبود کیفیت ساخت و ساز و کنترل ساخت و ساز غیر مجاز و موارد مرتبط تاکید شد.

  

 با وجود گسل های فعال شناخته شده در سطح شهرستان قیر و کارزین و شهر کارزین، راه بر تکرار این بلای طبیعی نمی توان بست اگر چه در بروز حوادث طبیعی، هیچ منطقه ای، مستثنی نیست اما پرواضح است که با استانداردسازی  ساخت و سازهای شهری و رعایت مقررات ملی ساختمان و با ایجاد سطح دانش و آگاهی عمومی می توان به میزان قابل توجهی اثرات بلایای طبیعی را کاهش داد. با گرامیداشت این مناسبت بیش از پیش راهکارهای کاهش اثرات آسیب ها مورد توجه قرار گیرد و بدون تردید آگاهی بخشی  و همکاری  همه شهروندان عزیز و بزرگوار و سایر نهادها با مدیریت شهری از عوامل مؤثر و کارساز در پیشگیری و کاهش خسارت  می باشد.

فهرست